Ma már számos szépségiparhoz kapcsolható terület, kozmetikai és divattanácsadó cég foglalkozik színkonzultációval. Nagy kozmetikai termékeket gyártó cégek a hideg, meleg színek csoportosítását szinte kivétel nélkül alkalmazzák, de a négy évszak szerinti színcsoportosítással is egyre több terméknél találkozunk.

A szín- és stílustanácsadók pedig egyénre szabottan határozzák meg a legmegfelelőbb színárnyalatokat, amelyekben a lehető legjobban megközelítjük a természet által nyújtott színkombinációkat, ami által magunk is egyfajta harmóniát közvetítünk a környezetünk felé. Ennek pedig egyéniségünkkel, „belső színeinkkel” is harmonizálnia kell. Könnyen ellenszenvet, antipátiát válthat ki, ha a külső nincs harmóniában egyéniségünkkel. És ez fordítva is igaz. Ezt remekül illusztrálta, amikor a teszt során egy-egy személyről készítettünk különféle színekben sorozatot, és teszteltük annak elfogadását, a tetszési indexét a világháló segítségével.

Az évszakélmény alapvető színhatásait maximálisan reprezentáló és a gyakorlatban remekül használható, saját összeállítású jellegzetes színeinek NCS-re optimalizált kézi színmérő berendezéssel meghatározott értékeinek elemzésekor leszögezhetjük:
– a legvilágosabb és legtelítettebb színekkel a tavasz,
– a legsötétebb színekkel az ősz és a tél rendelkezik,
– a nyár és az ősz telítettsége megegyezik,
– a legtelítetlenebbek pedig a tél színei, ami csak átlagmérés esetén mondható igaznak, mivel a szürke, a fehér és a fekete 0 telítettségűek. A köznyelvben a fekete, fehér és a szürke színként szerepel, de a létező színrendszerek esetén ez „értelmezhetetlen”.
A színpreferencia-vizsgálat mint végső konklúzió szerepelt a kutatásomban.
A vizsgálat eredményei igazolták, hogy a tavasz, nyár, ősz, tél fantázianevekkel besorolt személyek tetszési indexe abban az esetben volt szignifikánsan magasabb, ahol az „átszínezett” egyén a neki megfelelő színcsoport színeit viseli. Ez annak ellenére igaz, hogy a színhelyesség beállítása – objektív okokból – nem lehetséges.

 

„A színek között harmóniaviszony annál teljesebb, minél több ember számára jelent harmóniaélményt.”

Nemcsics A. (2004) Színdimika

 

A színharmónia megteremtésének feltétele sokáig a művészet privilégiumának számított. A tudomány, a technika fejlődése, a piaci elvárások szükségessé tették, hogy az ember az általa érzékelt színhalmazban el tudjon igazodni. Bár a színek rendszerbe állítása régóta foglalkoztatta a szakembereket, a színrendszerezés modern gondolata, azaz hogy a színeket háromdimenziós térben kívánják elhelyezni, csak a XVII. századra tehető.
Az újabbnál újabb színrendszerek mellett megjelentek (egy komoly piaci rést érzékelve) a mindennapi felhasználók vizuális memóriájára, színkonstanciájára, színasszociációjára hagyatkozva segítséget nyújtó színkártyák, amelyeken keresztül támpontot nyújtottak azoknak, akik sem ösztönösen, sem kreatív módon, sem pedig a tanulmányaikon keresztül nem tudtak eligazodni ebben a csodálatos, de sok titkot rejtő világban, amelyet a színek képviselnek.
Mivel a színmemóriánk erősen korlátozott, ilyenkor segítenek a színkártyák. Gondoljunk arra, amikor biztosak voltunk abban, hogy ugyanazt a színt vesszük meg, ami a már meglévő darabokkal megegyező színűnek véltünk – és tévedtünk.
A színkártyák méretüknél és évszakok szerinti csoportosításuk miatt megkönnyítik a vásárlást, és a tévesztés lehetőségét minimálisra csökkentik.

Amennyiben még nincs színkártyád most megvásárolhatod. A csomag a kiválasztott évszak színeit tartalmazó A4-es színkártyát és egy pénztárca-barát méretű kis kártyát tartalmaz. Tovább a webshopba –>