A szín- és stílustanácsadó képzés során a saját énképünk elfogadásával és el nem fogadásával, alakproblémák ellensúlyozásával is foglalkozunk.
Ebből a témakörből választhattak a tanulók.
Lássuk ezt, Tugyi Márta megfogalmazásában.

1. rész

 

Tökéletes közérzet = „jól érzem magam” . A tökéletes közérzetnek viszont több faktora is van. Ide tartozik a táplálkozás, az edzettség, az érzelem, a szépségápolás stb. Természetesen ezeknek teljes egyensúlyban kell lennie egymással. Ha valaki bármelyik irányba túlzottan elmozdul / túl keveset vagy túl sokat sportol, eszik, dolgozik vagy alszik stb./ akkor fizikai és pszichológiai egyensúlya kibillen. Az egyensúlyhiány az egyéni jó közérzet hiányához vezet. Természetesen, ha meg van az egyensúly – kialakul a jó közérzet. Továbbmenve, ha az egyensúly tökéletes, akkor alakul ki a TÖKÉLETES KÖZÉRZET.

Mi is szükséges a tökéletes közérzethez?

  • rendszeres testmozgás
  • korszerű /minőségű, mennyiségű/ táplálkozás
  • testi-lelki harmónia
  • ápoltság
  • káros szenvedélyektől mentes életmód /nikotinmentesség, alkoholmentesség, gyógyszer-, drogmentesség/
  • nyugodt életvitel
  • pihenés-terhelés helyes aránya
  • helyes „énkép” kialakítása

Ha ez mind meg van, akkor ennek érezhető lesz a pozitív hatása.

Ezek:

  • nagyobb egyéni energia
  • több élvezhető és aktív szabadidő
  • az otthon előforduló és a munkával kapcsolatos stresszhelyzetek kezelésének fokozottabb képessége
  • kevesebb depresszió, hipochondria és konkrét ok nélküli aggodalmaskodás
  • csökkenő testi panaszok, jobb emésztés
  • nagyobb önbecsülés és önbizalom, vonzóbb, karcsúbb alak
  • erősebb csontrendszer, az öregedési folyamatok lassulása
  • fokozottabb koncentrálóképesség, nagyobb kitartás a napi feladatok megoldásában
  • ritkább fájdalmak és fejfájások, beleértve a hátfájásokat is

 

Ebből is látszik, hogy mennyire összefüggnek egymással a táplálkozás, a sport, a szépségápolás, a stílus, az öltözködés. Ezek mind együtt segítenek a fitt nő kialakításában.  A fittség kívánatos és kellemes állapot, az ember testi-lelki erőnlétének egyik legmegbízhatóbb mutatója. Aki fittnek érzi magát az tettre kész, kezdeményező, testileg-lelkileg munkabíró, kiegyensúlyozott, nyitott az új dolgokra. A fittségi állapot javítható vagy rontható, vannak fokozatai és ez egzakt módon mérhető. Aki szeretne áttérni egy egészségesebb, kiegyensúlyozottabb életmódra annak az első lépésének egy fittségi vizsgálatnak kell lennie. A szakszerűtlen, spontán beavatkozás pl. a nem kellően megalapozott és túlzott fizikai igénybevétel vagy túlzott fogyókúrázás nem az alkattípusnak megfelelő testkezelés még növelheti is a veszélyt, ill. nem hozza meg a kívánt eredményt és ennek csalódás a vége, ami komoly lelki problémát, önbizalomhiányt okozhat. Senkinek nem javasolt a zárdai életmód, a gyötrő fogyókúra vagy rögtön a maratoni futás. A normális, kiegyensúlyozott életmód a cél.