Szeretni vagy épp nem szeretni egy színt mindig szubjektív dolog. Személyes szimpátiánk vagy ellenérzésünk mögött gyakran egy olyan emlékünk áll, ahol az adott szín jelen volt a környezetünkben.

.

Lássunk erre egy példát: Egy lila dekorációval ellátott rendezvényterem, ahol kamaszkorunkban szakított velünk az akkori komolynak hitt szerelmünk. Egy ilyen esetben a lilát a tudatalattink össze fogja kapcsolni az ott megélt negatív élménnyel, és könnyen megeshet, hogy ruhaválasztásainknál sok-sok évvel később is úgy fogjuk érezni, mi aztán lilát soha fel nem vennénk.

 

.

Ehhez hasonló lehet az is, amikor apukánk kislányként megdicsért minket a barackszínű királylány ruhánkban. Elménk elraktározta a kedves szavak által keletkezett boldogságunk érzését, és a jövőben, ha barackszínű nőies ruhát látunk a
kirakatban, az az érzésünk támadhat, hogy ebben biztosan meg fognak dicsérni. Ezek az érzések, élmények határozzák meg színszimpátiánkat, színvonzalmainkat. Azonban jó, ha tudjuk, ezeknek gyakran semmi közük ahhoz, hogy egy szín és annak árnyalatai jól állnak-e nekünk vagy sem.

.

A szürke az egyik legmegosztóbb szín

Nagyon szerencsés az, aki a számára ideális színeket és árnyalatokat kedvelni tudja. Miért? Mert hamarabb feloldódik bennük. Egy szakmai segítség képes az összehasonlító kendőkkel megmutatni nekünk, hogy egy általunk nem szeretett szín (a hozzá kapcsolt személyes érzésünk, élményünk ellenére) mennyire ragyogtathat fel minket a viselésével. Ilyen megosztó szín a szürke is, amit épp annyian kedvelnek, mint ahányan elutasítanak.

.

Nem kedvelem az általánosításokat, viszont az a tapasztalatom, hogy a szürkéket legtöbbször mégis a hideg színtípusba sorolják. Ez a kijelentés azonban nem fedi a valóságot, ha kellő szakmaisággal közelítünk a kijelentéshez. A szürke színt a festékkeverésnél kétféle módon lehet létrehozni.

1. Az egyik eset, amikor a fekete és fehér szín eltérő arányú keverésével más-más világosságú szürkét hozunk létre. Ezek lesznek azok a szürkék, amit a hideg színtípusú emberek bátran beilleszthetnek az outfitjükbe.

2. A másik lehetőség, hogy „közel” szürkét alkossunk az, ha különböző komplementer* színpárokat keverünk. A színpárok használatával bár új színt hozunk létre, az eredeti színt sohasem tudjuk teljesen eltüntetni, így létrejönnek olyan szürkés árnyalatok, amelyek már beilleszthetők a meleg színek sorába is.

.

Deep teals and burnt reds create a moody and dark base for a rich and extravagant palette, pops of orange and cobalt inject colour whilst flashes of gold evoke opulence. Quirky scatter cushions in animal motifs and super soft faux fur rugs are perfect for adding statement decorative touches to furniture and flooring, whilst antique trinket boxes and cushions in sumptuous velvets in paisley prints add a sophisticated luxury feel with added personality. #li

.

Ha számunkra előnyös szürkét szeretnénk viselni (és már ismerjük a színcsoportunkat) el kell eldönteni, hogy azok a hideg vagy meleg színsorba passzolnak-e jobban.

Hogy csináljuk?

Mivel számtalan árnyalata létezik a szürkének (is), egy-egy kiragadott árnyalattal nehéz dolgunk lenne. Ezért érdemes az általunk választott árnyalatot sok-sok más árnyalatú szürke közé tenni, és azt kicsit távolabbról megszemlélni. Megvizsgálni a
mi árnyalunk többiekhez való viszonyát, mindezt természetes fény mellett. Így már nem lesz olyan nehéz feladat.

*komplementerek: Ha két szín keverékéből semleges szürke jön létre, akkor komplementer színpárokról beszélünk

Fotók: Pinterest