Az alaktípusok meghatározásakor 3 alaptípust különböztettünk meg. Az “A” típusú hölgyeknek rövidebb a felsőtestük az alsótestükhöz viszonyítva, a cikkünkben tárgyalt “B” típusú hölgyeknek az alsótestük a rövidebb, míg a “C” típusú testalkat esetén arányos testalkatról beszélünk.

Alaktípus a vertikális vonalak mentén „B” – ha rövidebb az alsótest

Gyakran tűnhet zömökebbnek, alacsonyabbnak. Tapasztalatom szerint, több háromszög vagy körte alkat ide sorolható.

A “B” típusú testalkatúak főbb jellemzői:

  • arányaiban a csípőtől a térdhajlatig feltűnően rövid,
  • és/vagy a test középvonala jóval a szeméremcsont fölé esik.

Meglepő vagy sem, de a magyarországi hölgyek többsége nem ebbe a csoportba tartozik. Hajlamosak vagyunk a nagyobb hátsóval rendelkező személyeket idesorolni, de ez nem feltétlenül igaz.

Célod legyen, ha ebbe a csoportba tartozol:

A láb optikai nyújtása, és az arányaiban hosszabb felsőtest (derék) “megtörése”.

 

12 trükk mit és hogyan hordj, ha rövidebb az alsótested:

1. Derékhangsúlyos ruhák előnyösek, ahogy mindenféle öv, feltűnő csattal szintén kitűnő választás – például ingruháknál, abban az esetben, ha nem túl vastag a derekad. Ha vastagabb, akkor is tehetsz fel övet, de akkor egy mellénnyel, kabátkával kombináld, amit nyitva tudsz hagyni.

2. Blúz viselése esetén többnyire a betűrtek mutatnak jól. Örvendetes hír, hogy itt megengedhető az éles színváltás.

3. Kosztümkabát választásakor a rövidebb zakó mellett dönts! Vékony derék esetén a legelőnyösebb a derékban végződő, de nadrágokhoz lehet kicsit hosszabbat választani.

4. Ha azonos színű alsó- és felsőrész, akkor szabadabban választhatod meg a felsőrész hosszát.

5. Ennél az alaktípusnál bármilyen ujjhosszt viselhetsz;sőt – ha csípőben nem vagy erős, akkor a színes mandzsetta, karkötő és óra is remek ötlet.

6. Sok-sok lánc? Sok dísz? Igen, jól olvastad, ez is belefér, ha csak az arányokat figyeled.

7. A kabáton a díszek, gombok, rever lehet feltűnő.

8. Az öv színe az alsórész színével egyezzen meg! 1-2 cm-et hozzá tud tenni az alsórész nyújtásához.

9. A szoknya lehet rövidebb, de figyelj az izomtónusra, a korra, és nem utolsósorban arra, hogy milyen alkalommal döntesz a rövi, illetve a mini szoknya mellett.. A szoknya szabása lehet bő, húzott vagy harang, derékra szabott, vagy éppen magasított derekú.

   

10. Tudtad, hogy akár a nadrágon, ruhán, a szoknyán bármilyen hosszanti levarrás, átgondolt csíkozású minta nyújtó hatással bír? Használd ki ezt az egyszerű trükköt!

11. Ne felejtsd a harisnya színét! Legyen semleges, vagy egyezzen meg a ruha és a cipő színével – amely egyértelműen nyújtja az alsótestet.

12. A lapos és bokapántos cipőket célszerű mellőznöd, helyette tegyél szert egy magassarkúra, vagy egy magastalpú cipőre!